вівторок, 10 липня 2018 р.

Використання квесту на уроках зарубіжної літератури




Бачити, відчувати, виражати - у цьому все мистецтво…
Брати
Гонкури
Змінилися часи, міняються суспільні умови - повинна мінятися й методика навчання майбутніх громадян, їхня підготовка до життя. Оновленому суспільству потрібні люди, які можуть самостійно мислити, здатні до самореалізації на основі об'єктивної самооцінки. Отже, метою вчителя стає формування життєво важливих компетентностей учнів, що може дати людині можливість орієнтуватися у сучасному суспільстві.                                                        Сьогодні, коли на часі питання про множення й поглиблення зв'язків України зі світовою спільнотою, надзвичайно актуальним є порівняння літературних творів української та зарубіжної літератур.                                              Відомо, що на уроках зарубіжної літератури учні пізнають культуру, побут, традиції інших народів, знайомляться із загальнолюдськими цінностями, що сприяє вихованню дітей в контексті «діалогу культур» і розвитку полікультурної компетентності.                                                                                     У результаті розвитку даної компетентності в учнів формуються комунікативні якості, обумовлені необхідністю взаємодіяти з іншими людьми, вміння відшукувати, перетворювати та передавати інформацію, виконувати різноманітні соціальні ролі в групі та колективі, використовувати сучасні телекомунікаційні технології     , тому, щоб реалізувати ці якості, я користуюся такою формою роботи як квест.                                                                                    Він дозволяє розвивати активне пізнання на уроках, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощів, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності.
Урок-квест це заняття, яке проходить в ігровій формі. Якщо усе правильно організувати – у захваті будуть як учні, так і педагог.

ФОРМАТ
– Урок на свіжому повітрі. Для цього потрібно вийти на вулицю (парк, шкільне подвір’я, або ж поїхати на якусь екскурсію), де діти будуть шукати різноманітні підказки та предмети, щоб потім, зібравши їх, розв’язати головоломку, знайти скарб або ж відповісти на запитання.
– Урок у замкненому приміщенні. Діти мають виконати низку тих чи інших дій, щоб знайти ключ та врятувати певних героїв чи врятуватися самим.

СКЛАДОВІ КВЕСТУ
– Мета. Це і є основа квесту. І якщо ви визначите її, як «Особливості  втілення мотиву влади золота в повісті «Гобсек», навряд чи це «спрацює».  Інша справа – «Врятувати суспільство від влади золота». Квест-урок має нагадувати гру, пройшовши всі етапи якої ви досягнете певної мети, виконаєте важливу місію.
Ролі. Клас бажано (якщо є можливість) поділити на певні групи (залежно від тематики квесту). Кожна з груп вивчає свої обов’язки, права, ситуацію, в якій перебуває, та мету, якої прагне досягти. Додасть «перцю» необхідність конкурувати між собою.
Загадки та головоломки. Підготовка цих складових займе найбільше часу, тому що це мають бути не просто запитання, а креативні завдання, для розв’язання яких необхідні знання.
Правила. Усі учасники квесту мають чітко знати правила й не порушувати їх.
Сюжет.  Квест-урок – це не просто вікторина чи гра у «Брейн Ринг». Цегра. Зі своєю метою, місією та розвитком подій.

ЯКІ ІНСТРУМЕНТИ МОЖНА ВИКОРИСТАТИ?
Тут усе залежить, де саме відбуватиметься урок-квест. Якщо на вулиці – то можна ввести в урок елементи спортивного орієнтування. Якщо це урок з теми «Природа і література», то  добре провести його в лісі чи парку. Можна також організувати екскурсію, у процесі якої залучити дітей до гри, щоб факти сприймалися легше та цікавіше.
Ще один варіант – поїздка до музею, в якому діти мають уважно слухати гіда та розглядати експонати, адже потім це знадобиться для віднаходження підказок.

ПОМИЛКИ ПРИ ПРОВЕДЕННІ КВЕСТ-УРОКІВ
– Надто велика кількість учасників. Якщо учасників забагато, навряд чи вдасться усіх залучити до гри повною мірою. Тому деяким учням може стати нудно. Кожен учасник квесту має брати активну участь у завданнях. Тому поділ на команди – найкращий вихід.
– Перенасичення. Коли ви, продумуючи квест, хочете «запихнути» в нього якнайбільше – гра в результаті може виявитися затягнутою і діти втомляться. Притримуйтеся золотої серединки.
– Надто складні завдання. Звичайно,  квест передбачає подолання труднощів та «кипіння мізків», проте якщо із складністю завдань переборщити, учням може стати просто нецікаво.











Немає коментарів:

Дописати коментар